Wikileaks!

Friday, December 31, 2010 · 0 comments

உங்கள் தொலைபேசி ஈரமாகிவிட்டதா?

Sunday, December 12, 2010 · 0 comments

இன்று தொலைபேசியானது அனைவரதும் அன்றாட வாழ்க்கையில் தேவைப்படும் முக்கியமான ஒரு பொருளாகிவிட்டது. ஆயினும் அதனைப் பேணிப் பாதுகாப்பதென்பதும் அதனைத் திருத்துவதற்கு ஏற்படும் செலவுகளும் அதிகமாகக் காணப்படுகின்றன.

குறிப்பாக ஏதோ ஒரு காரணத்தினால் ஈரமாகிவிட்ட ஒரு தொலைபேசி சில நேரங்களில் திருத்தப்பட முடியாத நிலையை அடையும் தன்மையும் காணப்படுகின்றது. அப்படி உங்கள் தொலைபேசியானது ஈரமடைந்த நிலை காணப்படுமானால் எவ்வாறான நடைமுறையைக் கடைப்பிடிப்பதன் ஊடாக அதன் பாதிப்பினை ஓரளவிற்கேனும் குறைக்கும் முறையை இவ் ஆக்கம் படிமுறையாகத் தரவிளைகின்றது.

படி 1: கூடிய விரைவில் தண்ணீரில் இருந்து தொலைபேசியை அகற்ற வேண்டும்

படி 2: தொலைபேசி தொழிற்படுகின்றதா எனப் பார்ப்பதற்கு அதனை turn on செய்யக்கூடாது

படி 3: தொலைபேசியில் இருந்து மின்கலம், SIM card மற்றும் நினைவக அட்டை (memory card) ஆகியவற்றினை வேறாக்க வேண்டும்

படி 4: தொலைபேசி மற்றும் ஏனை பாகங்களினைத் துடைத்து இருக்கும் ஈரத்தினை அகற்ற வேண்டும் (தலை துவட்டும் இலத்திரனியல் சாதனம் போன்ற ஏனைய வெப்பப் பிறப்பாக்கிகளைப் பாவிக்கக் கூடாது: இவை மேலதிக ஈரத்தன்மையினை ஏனைய ஈரமற்ற பகுதிகளிற்கும் ஏற்படுத்தும்)

படி 5: ஒரு இறுக்கி மூடக் கூடிய ஒரு கொள்கலனில் அரிசியினை எடுத்து அதனுள் தொலைபேசியை வைத்து இறுக்கி மூடி 12 – 14 மணித்தியாலத்திற்கு வைத்திருக்க வேண்டும். அரிசி தொலைபேசியில் இருக்கும் மேலதிக நீரினை உறிஞ்சிக் கொள்ளும்.


படி 6: இதன் பின்னர் மின்கலத்தினை இணைத்து தொலைபேசி தொழிற்படுகின்றதா என்பதனைச் சரிபார்க்கலாம். இவ்வேளையும் தொழிற்படவில்லை எனின் மின்கலத்தினை அகற்றிவிட்டு தொலைபேசியை மின்னேற்றப் பயன்படும் சாதனத்தை (phone battery charger) தொலைபேசியுடன் இணைத்துத் தொழிற்படுகின்றதா எனப் பார்க்கவேண்டும். அவ்வேளை தொலைபேசி தொழிற்பட்டால் அதன் மின்கலத்தினை மாற்ற வேண்டும்.

இதன் பின்னரும் தொலைபேசி தொழிற்படவில்லையானால் தொலைபேசி திருத்துமிடம் செல்லவேண்டும் அல்லது புதிய தொலைபேசி வாங்க வேண்டும்.

Video is 'astonishing evidence'

Thursday, December 09, 2010 · 0 comments


A leading war crimes lawyer tells Channel 4 News the video apparently showing men taking part in executions in Sri Lanka is "astonishing evidence" and the United Nations must act.

Sri Lanka 'war crime' video: woman's body identified

· 0 comments

Channel 4 News can name a woman journalist as one of the victims in the Sri Lanka execution video along with damning new details of the date and location where the video was filmed.

கண்துடைப்பும் விளம்பரமும்...

Wednesday, November 10, 2010 · 0 comments

என் இனத்து மாவீரரை ஒன்றாய்க் கூடி நினைவுகொள்ளப் பல இடர்களைப் போடும் இம் மேல்நாட்டுச் சக்திகள் எவ்வாறு ஓர் மாவீரனை உளமாரத் தங்கள் நெஞ்சில் நிறுத்தி நவம்பர் 11இல் மட்டும் நினைவுகொள்வார்கள்?... அனைத்துமே விளம்பரமும் கண்துடைப்பும்! தமது பதவிகளும் அதிகாரங்களும் தக்க வைக்கப்பட வேண்டும் என்பதற்காக ஓர் இராணுவ வீரனைப் பலிகொடுக்கும் பாதகர்கள். இராணும் தங்கள் அதிகாரங்களைப் பறித்து விடாது இருப்பதற்காக அவர்களை மரியாதை செய்வது போல் பாசாங்கு செய்யும் பாவிகள்.  மாவீரன் தன் முடிவால் தன் நாட்டின் பெருமையைக் காக்கத் துடிப்பன்.... அவன் யாராக இருந்தாலும், எதிரியாக இருந்தாலும், இறந்தால் அவனுக்கு உரிய மரியாதை வழங்கப்பட வேண்டும்.....




Photos allege Sri Lanka massacre

· 0 comments




Al Jazeera has obtained photographs that appear to show Sri Lankan army soldiers abusing Tamil civilians in the final days of the Sri Lankan civil war.

The pictures show various graphic scenes, with dead bodies blindfolded and hands bound, shot through the head and mounds of bodies on the back of a farmer's trailer.

It is claimed that the photos were taken in the closing months of the country’s long-running conflict that ended 18 months ago.

One of the photos shows a line of bodies, including what is believed to be the body of the son of Velupillai Prabhakaran, the leader of the rebel group, the Liberation Tigers of Tamil Eelam, or Tamil Tigers, that was defeated in the civil war.

Another photo shows the naked body of a young woman and the body of a boy, perhaps in his early teens.


Authenticity unverified

It is not possible to verify the authenticity of the images that were obtained by Al Jazeera from Tamil contacts who said the photos were handed over by someone from the Sri Lankan military. It is unclear why it has taken so long from them to surface.

The photos come to light as Gamini Lakshman Peiris, the Sri Lankan minister of external affairs, is in London to deliver as speech at the International Institute of Strategic Studies. Ethnic Tamil groups have vowed to protest outside the venue.

The Sri Lankan government has always denied allegations of war crimes and promised to take action if it finds evidence of atrocities.

Rajiva Wijesinha, a Sri Lankan MP who is also a former secretary of the country's human rights ministry, told Al Jazeera that the country has launched an "independent" inquiry into the photos of the alleged massacre.
"We have always said that any allegation will be investigated. We believe that our inquiry going on is perfectly independent."

But Dr. Sam Pari, a spokeswoman for the Australian Tamil Congress, says there has to foreign pressure on the Sri Lankan government to allow an international independent investigation into the atrocity.

"The responsibility of pressuring Sri Lanka to allow an international independent investigation falls upon the international governments that currently deal with Sri Lanka in the form of trade, tourism etc," she told Al Jazeera in an interview.

"So if these governments start placing trade sanctions and travel bans on Sri Lanka, then Sri Lanka will be forced to allow an international investigation into war crimes."

In May, Mahinda Rajapaksa, the Sri Lankan president, said that his government will not punish the Sri Lankan army for "defeating terrorism".

"[…] If the international community wants to punish Sri Lanka for defeating terrorism, I'm not for that," Rajapaksa said.

Sri Lanka has repeatedly rejected international calls for an independent inquiry into the war against the Tamil Tigers, in which the UN estimates at least 7,000 Tamil civilians were killed.

Other estimates suggest the figure could be as high as 20,000 and the inference is that many were killed by government shelling.


'Whitewash'

Sri Lanka has instead set up its own inquiry called the "Lessons Learnt and Reconciliation Commission" (LLRC), which critics say is a whitewash.

Both Human Rights Watch and Amnesty International have refused to participate in the inquiry, stating that it does not meet international standards for independent and impartial inquiries.

The human rights organisations say that the new photographic evidence warrants an independent investigation.

Some of the scenery in the photos is similar to that in video material leaked to the international media which seems to show the execution of Tamil Tiger fighters by Sri Lankan soldiers.

Again the Sri Lankan government denied the military carried out the executions, however, after detailed examination, professor Philip Alston, the UN’s former special rapporteur to Sri Lanka, said he believes the video is genuine.

Since the end of the war in May last year, no one from the military has been charged with any offence and no evidence has emerged from the government inquiries. Critics say the Sri Lankan government is writing its own history.

For more than 25 years, the Tamil Tigers waged a secessionist campaign in Sri Lanka that led to it being designated a terrorist organisation by 32 countries.

At one stage in the conflict 300,000 displaced Tamil civilians languished in makeshift camps.

According to the latest figures there are some 35,000 Tamils left on the island. Emergency powers are still in force; there is a heavy military presence in Tamil areas and more and more Tamils are leaving the country.

சிறுவர்களும் உறவினர்களும்

Wednesday, February 24, 2010 · 0 comments

கடந்த சில வாரங்களாக இளையோர் குழுவிற்கு வருகை தந்து கொண்டிருக்கும் அவனிடம் ஏதோ வெளியே சொல்ல முடியாத விடயம் மனதினைக் குடைந்து கொண்டிருந்தது. இருபது வயதின் ஆரம்ப நிலையில் இருக்கும் அவனது நடவடிக்கையைப் சில மாதங்களாகக் கண்காணித்துக் கொண்டிருக்கும் எம்மினால் அதனை இலகுவாகக் கண்டறியக் கூடியதாக இருந்தது. சில நேரங்களில் யாரிடமும் எதுவும் பேசாது எவருடனும் பழகாது தனித்தே இருப்பான். நாட்டிற்கு மிக அண்மையில் வந்திருந்ததனால் இம் மாற்றம் இருக்கலாம் என எண்ணியிருந்தோம். ஆயினும் இவனது நிலை தொடர்ச்சியாக இவ்வாறு இருப்பதைக் கண்டு அதன் காரணம் அறிய முற்பட்ட எமக்கு அவனது பெற்றோரிடம் இருந்து கிடைத்த தகவல் மேலும் சந்தேகத்தை அதிகரித்தது.



பொதுவாக யாரிடமும் நம்பிக்கைத் தன்மை அற்றவனாக அவன் இருப்பது அவனது பெற்றோரிடம் இருந்து அறியக்கிடைத்தது. இப்படியே அன்றும் ஒருநாள் தனித்திருந்தவனிடம் அவனது நிலை என்ன என்பதை அறியும் பொருட்டு உரையாடலை ஆரம்பித்தேன். கடந்த சில மாதங்களாக எம்முடன் பழகிய விதம், தொழிலிடம், மற்றும் சேவைகள் தொடர்பில் கொண்ட நம்பிக்கையின் ஊடாகத் தன் மனதில் தேங்கிக் கிடந்தவற்றை வெளியே சொல்லி ஆறுதல் தேடிக்கொள்ளும் ஏக்கத்துடன் உரையாடத் தொடங்கினான்.

அவனது உரையாடல் மூலம் எம் சமூகத்தில் வெளித் தெரியவிடாது உற்றார், உறிவினர்கள் என்னும் பாசப் பிணைப்புக்களால் மறைக்கப்படும் விடயங்களில் ஒரு விடயமும் வெளித் தெரியவந்தது. சிறுவர் பாலியல் கொடுமை, சிறுமிகள் அல்ல சிறுவர்கள்.

உரையாடலில் அவனால் கூறப்பட்ட தகவல்:

“சின்ன வயதில இருந்து எனக்கு யாரையும் கண்டா பிடிக்குதில்ல. எல்லாரும் என்னைத் தங்கட சுயநலத்திற்குப் பயன்படுத்திருவாங்கள் எண்டு எனக்குப் பயமா இருக்கு. எனக்குத் தனிய இருக்கணும் போல இருக்கு. ஆக்களோட சேர்ந்து சந்தோசமா இருக்கோணும் எண்டு நினைச்சாலும் என்னால கொஞ்ச நேரத்திற்குப் பிறகு சந்தோசமா இருக்க முடியுதில்ல. அதிலும் குறிப்பாக பெண்களைக் கண்டா என்னால அவங்கள ஒரு மனுசராவே பாக்க முடியுதில்ல. அவங்கள ஒரு பாலியற் பொருளாகத் தான் பாக்க முடியுது. அவங்கட முகத்த நிமிந்து பாக்க முடியல.” இவ்வளவும் கூறியவன் எனது முகத்தையும் நிமிர்ந்து பார்க்கவில்லை!

இதன் பின்னால் இருக்கும் விடயம் என்ன, ஏன் இவனால் சாதாரணமானவனாக இருக்க முடியவில்லை.

நீண்ட உரையாடல்.. ஆயினும் அவனிற்குத் தன் பிரச்சினையை யாரிடமோ சொன்ன மன ஆறுதல்.
அவனிற்கு என்ன நடைபெற்றது.

குடும்பத்தில் மூத்த பிள்ளை. வேலைக்குச் செல்லும் அம்மா மற்றும் அப்பா. இரண்டு சகோதரிகள். தாய் தந்தையர் வேலை சென்று திரும்பும் வரை தாயாரின் சகோதரிகள் இவனிற்கும் இவனது சகோதரிக்கும் பாதுகாவலர்கள்.

ஐந்து வயது வரை இவனைப் பார்த்து வந்தவர்களில் ஒரு சிறிய தாயாரினால் ஆறு வயது அல்லது இவனிற்கு முதன் முதலாய் நினைவில் இருக்கும் காலத்தில் இவன் மீதான பாலியல் வன்முறைகள் மேற்கொள்ளப்படுகிறது. சிறு வயது என்ன நடைபெறுகின்றது என்றே தெரியாத நிலை. இது இவனது பதினொரு வயது வரை மேற்கொள்ளப்படுகின்றது. இவ்வேளையில் இவனது இன்னொரு உறவுக்காரரினாலும் இவன் மீதான பாலியல் கொடூரம் தொடர்கின்றது.

சிறு வயதில் நடைபெற்ற இவ்விடயம் எவ்வாறு இவனிடம் இன்றும் தாக்கம் செலுத்துகின்றது, அதனையும் அவனே விளக்குகின்றான்.

சிறுவயதில் என்னவென்றே தெரியாது பழக்கப்படுத்தப்பட்ட ஒருவிடயம் இடையில் பறிக்கப்பட்ட உணர்வு. அதன் பின்னர் அவனிற்குத் தேவையேற்பட்ட பொழுதில் கிடைக்காத தொடர்பு. இவை அவனை மன அழுத்தத்திற்கு ஆளாக்குகின்றன. இதன் காரணமாகத் தனது படிப்பினைக் குழப்புகின்றான். பின்னர் நீண்ட ஒரு போராட்டத்தின் பின்னர் தன் முயற்சியினால் சாதாரண நிலைக்கு வரும் போது புதியதோர் நாட்டிற்கான இடப்பெயர்வு. இவ்வாறு தொடர்ச்சியாக அவனிடம் வந்து சேர்ந்த இடர்கள்.

சிறுவயதில் தன்னை அறியாது தன்மீது மேற்கொள்ளப்பட்ட பாலியல் வன்முறை காரணமாக அதனை அறிந்து கொள்ளும் பருவத்தில் அறியந்த பின்னர் அதனை மேற்கொண்ட தன் சிறிய தாயிடம் ஏற்பட்ட வெறுப்பு பெண்களை முழுமையாக வெறுப்பதற்கு அடித்தளமிட்டுள்ளது.

அது மட்டுமல்லாது அவன் கூறிய இன்னொரு விடயம் மிகவும் கவனத்தில் கொள்ளத்தக்கது. தன்னால் பெண்களை நேரடியாகப் பார்க்கமுடியவில்லை. அவர்களைக் காணும் போதெல்லாம் தன்னில் கொலைவெறி எழுகின்றது. தன்னைத் தன் சிறிய தாய் தனது உணர்ச்சிக்குப் பாவித்ததைப் போல் அவர்கள் அனைவரையும் நான் பாவிக்கவேண்டும் என்ற உணர்வு தோன்றுகின்றது.


உறவினர்கள் மீது வைத்த நம்பிக்கை, அந் நம்பிக்கையின் மூலம் கிடைத்த சந்தர்ப்பத்தினைத் தவறாகப் பயன்படுத்தியமை என்பன ஒருவனை ஒரு கொடூரமானவனாக வளர்த்தெடுத்திருக்கின்றது. இதன் முக்கிய பங்கினை அவனது பெற்றோர்களும் பொறுப்பெடுத்துக் கொள்ளவேண்டியவர்கள் ஆகிறார்கள்.

ஏனையோரிடம் நம்பிக்கை வைப்பதை விடுத்து தங்கள் குழந்தைகளில் தாங்கள் இல்லாத நேரங்களில் என்ன என்ன மாற்றம் நிகழ்கின்றது என்பதனை மிகவும் உன்னிப்பாகக் கவனிக்க வேண்டியவர்களாகப் பெற்றோர்கள் இருக்கிறார்கள்.

மேற்கத்தேய நாடுகளில் இவ்வாறான நிகழ்வுகள் செய்திகளில் வரும் போது நாம் அதைக் கவனிக்காது அவர்களது கலாச்சாரம் அப்படிச் செய்ய வைக்கிறது என விட்டுவிடுகின்றோம், ஆனால் எமது மக்களிடம் இவை போன்ற விடயங்கள் மூடி வைக்கப்படுகின்றன. இது பிள்ளைகளின் எதிர்காலத்தை மிக மோசமாப் பாதிக்கும் விடயம்.

வளர்ச்சியடையந்து வரும் நாடுகளில் இவை தொடர்பான சட்டங்கள் இறுக்கமாக இல்லாத காரணத்தாலும் சட்டமுறையை விடச் சமூக கலாச்சார கட்டுப்பாடுகளின் கட்டுக்களாலும் இவை வெளித்தெரியாது உள்ளேயே உறைந்து சிறார்களின் வாழ்வினை சீரழித்து விடுகின்றது.

சிறுமிகள் மட்டுமல்ல சிறுவர்களும் பாலியல் வன்முறைகளிற்கு உட்படுத்தப்படுகின்றார்கள் என்ற உண்மையை அனைவரும் உணர்ந்து கொள்ள வேண்டும். சிறுமிகளின் மீதான வன்முறை சிறிதளவாவது வெளித்தெரியும் வேளையில் சிறுவர்களின் மீதான வன்முறையானது எமது சமூகத்தில் பாரிள அளவினிலே மறைக்கப்படுகின்றது. இது வன்முறை உணர்வுகள் கொண்ட ஒருவனாக ஒருவனை வளர வழிசமைக்கிறது.

யாராயிருப்பினும் குழந்தைகளின் எதிர்காலம் என்பது பெற்றோர்களின் கையிலேயே முழுமையாகத் தங்கியுள்ளது; குழந்தைகளில் ஏற்படும் மாற்றங்களைச் சரியாகக் கண்டறிந்து கொண்டு அது தொடர்பாக சிரத்தை எடுத்தால் இவ்வாறான சிக்கல்களில் இருந்து பெற்றோர்களால் குழந்தைகளை மீட்க முடியும்.

இதனுடன் தொடர்புபட்ட தகவல்:
கடந்த நவம்பர் மாதம் பிரித்தானிய ஊடகம் ஒன்றில் வெளிவந்த தகவல்

தகவலிற்கு கீழுள்ள இணைப்பிற்குச் செல்லவும்
I was abused by a woman and it haunts me every day

சாத்திரம் (ஜோதிடம்) என்பது என்ன!

Tuesday, February 16, 2010 · 0 comments

சாத்திரம் (ஜோதிடம்) பார்த்துத் தங்கள் வாழ்வினை அமைத்துக்கொள்ளும் அனைவரும் சிந்திக்க வேண்டிய விடயம். இவ்வொளித் தொகுப்பினைப் பார்வையிட்டபின் தீர்மானித்துக் கொள்ளுங்கள். சாத்திரம் பார்க்கவேண்டாம் என்று சொல்லவில்லை. ஆனால் நின்று நிதானித்துச் செயற்படுங்கள்.

Not an every day story ( Iranian short film )

Sunday, February 14, 2010 · 0 comments

Amazing Accidents

Saturday, February 13, 2010 · 0 comments

ஸிங்ஹல / சிங்களம் / ஸிலோன் - Sinhala / Chingka'lam / Ceylon

Tuesday, December 29, 2009 · 0 comments

The following article has beed copied from TamilNet. It seems interesting.
-OpenTalk.
 
ஸிங்ஹல / சிங்களம் / ஸிலோன்
Siṅhala / Ciṅkaḷam / Ceylon

See+a'la > Seeha'la > Sinhala

The red tract of land
Seeha'la (adjective) Found written in a Prakrit inscription dateable to 2nd or 3rd century CE. This is the earliest known evidence for the prevalence of this name for the island now called Sri Lanka (Nagarjunakonda inscription, Epigraphia Indica XX p 1-37); Chaiy-a'lan: Probably a person from Chaiy-a'lam (See-a'lam / Chingka'lam), Tamil Brahmi inscription, dated to c. 1st century CE, found at Muththuppaddi, Madurai district, Tamil Nadu (Mahadevan 2003, p 396); Saimha'la: Name of the island in a Sanskrit inscription of 4th century CE (Corpus Inscriptions Indicarum III, 1888 p 8); Simha'la: Sanskrit form of the name for the island found in Mahabharata, an 8th century CE inscription found in Java and some 9th century CE Sanskrit literature; Chingka'lam: Equated with Eezham (Tamil, Cheanthan Thivaakaram Nika'ndu 5:128, C. 8th century CE); listed as a place along with other places (Tamil inscription 921CE, Glossary of Tamil Inscriptions); Chingka'la Meykaappaan: The bodyguard came from Chingka'lam, Ulalur inscription of Pallava Nandivarman II, 8th century CE (T.V.Mahalingam, 1988 p 330); Chingka'lar: People of Chingka'lam (Tamil, Kalingkaththup-para'ni, 12th century CE); Salike: (Ptolemy, Greek, 2nd century CE, comes as a place name probably meaning 'the island of Salai); Sele, Siele: Sele-diba and Siele-diba come as variants of place name for the island (Greek, Cosmas Indicopleustes, 6th Century CE); Seren-dib: Arab version of Sele-diba (L / R interchange, 8th century CE); Seilan: Italian traveller Marcopolo's reference to the island (1292 CE); Seyllao, Ceilao, Ceylao: Portuguese versions of the name for the island (16th century CE); Ceilon, Ceylon: Name of the island in Dutch, the latter was continued by the British; Si / Chi, Che, Chea, Chey, Cheyya: Adjective forms and root word, meaning red, red-coloured etc. (Tamil and Dravidian languages, Dravidian Etymological Dictionary 1931); A'lam: (noun, A'la adjective) Tract of land, coastal land (Tamil, other Dravidian languages, Dravidian Etymological Dictionary 299); A'lakkar: Coastal tract of land (A'la+ekkar; A'la: coastal; Ekkar: dunes; Tamil, Dravidian Etymological Dictionary 299, 770); A'lavan, A'laththi: Masculine and feminine terms for a person hailing from A'lam (maritime tract), DED 299; Kera'la: Adjective of Keara'lam, found in Asoka's inscription dated to 3rd century BCE, for the Cheara country or today's Keara'laa. Cheara /Chaaral+a'lam, meaning 'the hilly tract', synonym of Malai-a'lam > Malayaa'lam; Tambapa'n'ni: Tampa+va'n'ni; The name of the island found in Prakrit inscription of Asoka dated to 3rd century BCE, meaning the copper-coloured (land); Taprobane: The Greek form of Prakrit Tambapa'n'ni, found in early Greaco-Roman literature. Cosmas of 6th century CE says that Taprobane is Greek name for what the Indians call Siele-diba.


Today, almost everybody seems to have taken it for granted that the word Sinhala stands for a particular ethnicity in the island and for the language they speak.

An irrational mythology fabricated at a later time when the original etymology was lost, that Sinhala means descendants of a lion (Siṅha) and thus means the 'lion race' has pervaded the minds and hearts of the people for centuries.

Most of the ethno-national identities of South Asia have in fact originated primarily from geographical identities. Such identities later stood for who ever inhabited those lands and eventually stood for the languages evolved in those lands. (Identities of classical languages don't come under this pattern)

For examples note terms like Paagnchaala /Panjab (land in between five rivers), Karu-naadu / Karnāṭakā / Kannada (country of black tract of land); Malayaa'lam / Malai-a'lam (hilly tract of land) etc.

The Sinhala identity is not an exception and there is no unambiguous evidence that the word either stood for ethnicity or language in the early usages of the word.

On the contrary, early evidences of usage and etymology strongly suggest that the term was geographical in origin and was more or less the same in meaning to Tambapa'n'ni in Prakrit and Eezham in Tamil.

The earliest available written form of the word is Seeha'la.

This form of the word, as an adjective, comes in the context of a phrase Seeha'la Vihaara (Sri Lankan monastery) and is found in a Prakrit inscription dateable to 2nd-3rd century CE, from Nagarjunakonda, of Andra Predesh, South India.

Seeha'la is the conjunction of the two components See and A'la linked by typical Prakrit conjunction phoneme H. In Dravidian it should become Seeya'la or See'la.

The obvious meaning of the word in Dravidian is 'red tract of land.' (See table)

A comparison of this meaning derived for Seeha'la with the meaning of another early Prakrit name for the island, i.e., Tamba-pa'n'ni (Tampa-va'n'ni: copper-coloured land), would tell that Seeha'la and Tampapa'n'ni of 3rd century BCE Asokan inscription were actually synonyms in Dravidian and Prakrit. Note that the Tamil word Chempu for copper is due to the reddish colour of the metal.

An interesting Tamil Brahmi inscription dated to c. 1st century CE, found in Muthtuppaddi, Madurai district, Tamil Nadu, comes out with a name of a person as Chaiy-a'lan of Vinthai-oor (I Mahadevan, 2003).

"Vinthai-oor chaiy-a'lan kaviy"
விந்தை-ஊர் சைய்-அளன் கவிய்

The text of the inscription means 'The cave [is the gift] of Chaiy-a'lan of Vinthai-oor." (Kaviy: cave; Chaiy / chey: red)

For the word Chaiy-a'lan, other than giving the meaning Chingka'lan (a person from Chingka'lam), Mahadevan tends to interpret Chaiy as Sahyadri mountain and a'lan as a nominal suffix. He also writes on Chaiy indicating 'lion lineage' (Early Tamil Epigraphy, 2003, p 587).

But, considering the way the word was spelt in split form, and considering parallels discussed in this column, the stronger possibility is that the word Chaiy-a'lan meant a person from Chai-a'lam, the red tract of land (the island under discussion).

If so, this evidence in Tamil is not only earlier than Seeha'la found in the Prakrit inscription of Nagarjunakonda, but also explains the Dravidian etymology and geographical origins of the name in a clear way.

In this context, also note that another early name of the island Eezham has a meaning 'gold' in old Tamil, and the name too could have originated from the colour of the earth.

Large tracts of the island of Sri Lanka are in fact reddish or brownish in colour.

Significantly, the earliest Tamil lexicon Cheanthan Thivaakaram of 8th century CE, equates Chingka'lam with Eezham in a geographical sense and there is no connotation of ethnicity or language.

Another comparison that can be drawn out here is the adjective Kera'la found in the Prakrit phrase Kerala-puto of Asoka's inscriptions of 3rd century BCE. Keara'la is the Prakrit form of Cheara-a'lam (K/CH interchange). Chaaral / Cheara means hill-range and Cheara-a'lam means the tract of hill-range (the land of Western Ghats). It is a synonym of another Dravidian word Malai-a'lam > Malayaa'lam (Malai: hill, mountain).

Seeha'la was Sanskritised as Saimha'la and Sinha'la in Sanskrit usages of later period. The word form found in the Mahabharata text available today doesn't mean much in fixing dates. Sankritisation and Prakritisation were never a one-way process. Contrary to popular beliefs, many words found in Sanskrit diction are Sanskritised derivations of non-Sanskrit words than vice versa. Sanskrit influence can also be seen in the 8th century Tamil form Chingka'lam.

When the original etymology was lost, Buddhist chronicles Dīpavaṅsa and Mahāvaṅsa of the 5th century CE probably conflated words and beliefs to create the myth of the 'lion race.' Yet, etymologically there is no explanation how Siṅha could become Siṅhala to stand for people or ethnicity.

Siṅha'la as an adjective standing for people from the island of Sinha'la was a secondary meaning. By 12th century CE, Tamil references added the suffix 'R' to the word and made it Chingka'lar to mean people.

Until 9th-10th century CE, there is no reference in literature or inscriptions about Sinhala language. Identifiable Sinhala language of literary status appears with Sigiri Graffiti of 9th century CE. Even when the language evolved with an identity to call it self by a name around 10th century CE, it was referred to as He'la-basa (K. Indrapala cites Dhambiyā-aṭuvā gæṭapadaya). The word Sinhala standing for the language was a much later development.

The geographical term See-a'la with an addition of Dīpa / Diba / Diva / Dīv / Dib etc to mean island, was extensively used by Graeco-Romans, Arabs and other Westerners as Siele-diba, Sele-diba, Seren-dib etc., to finally become Ceilao /Ceylao in Portuguese times and to become Ceylon under the Dutch and the English.

While the word Sinhala is exclusively understood today in terms of ethnicity and language, note that the derivate Ceylon retained the geographical meaning.

In the context of the historically constructed belief of 'Aryan' origins for Sinhala ethnicity, it may sound an irony that the very etymology of Sinhala is linguistically Dravidian (not necessarily Tamil), but sensible alternative etymological explanation is not traceable through Indo-Aryan.

The writer has no claims of absolute explanation, but taking the word Sinhala as originally meaning an ethnicity in the island doesn't seem to have logical validity in view of the word's early usages.

Even as late as early 20th century, the Tamil poet Bharathi used the word in a geographical sense as Chingka'lath-theevu.

The terms Eezham, He'la, E'lu etc and whether they have any connections with Seeha'la will be discussed in a subsequent column.

Related Place names:

Keara'laa: This modern name for the southern state in India has been taken from the Prakrit version of the geographical identity found in the Asoka's inscription of 3rd century BCE. Asoka's inscription refers to the ruler of the country as Kerala-puto an obvious translation of Cheara-maan (Cheara-makan) of the Tamil / Malayalam references. CH and K are interchangeable in South Asian languages, even within Dravidian languages (noticeable between Tamil and Kannada).

Keara'la as an adjective has to be compared with terms Chearalan, Chearal, and Chearal-aathan, used for the rulers of the territory in Changkam literature.

Cheara-a'lam means the tract of the hill range. (Cheara / Chaaral: hill range). The country and the ruler received their names from the geography. Compare the terms with Malaiyamaan (Malai-mahan; Malai: hill), a synonym of Chearamaan in Tamil / Malayalam.

Puththa'lam: (Puthu-a'lam): The new tract of land. The entire Katpiddi Peninsula off Puththa'lam is a new tract of land formed by accumulation of sand deposits and this is a landscape still emerging from the sea to this day. Puththa'lam is the headquarters of the North Western Province of Sri Lanka.
Source: TamilNet

Common sense can combat campus theft - Tired and stressed students make a prime target, security staff say. But basic precautions can often prevent theft!

Monday, December 28, 2009 · 0 comments

 
Carmen Tong, an Environmental Management student at the University of Toronto's Mississauga campus (UTM), fell victim to theft's swift hand when she accidentally left her Sony Erickson cellphone in the library washroom.

"I went back after five minutes, and it was gone," Tong says.

Tong says campus security wouldn't help her track down the cellphone. She wanted them to review security tapes, to search the building, to do anything to get her phone back.

"They didn't take action – they just brushed me off basically," she says. "All they did was take down my name and student number, and didn't do much about it."

Theft on college campuses has always been a problem. The only difference is today what thieves steal is often smaller and easier to stash and there are peak times – around exam time in December and April. And at many universities, including Queen's University in Kingston, exams bring a spike in theft on campus, says David Patterson, Queen's director of campus security.

Students are finding their cellphones, wallets, laptops and notebooks are growing legs and walking away when they're not looking or forget and leave them behind – but at one time, the popular but heavy IBM Selectric typewriters were prizes sought by campus thieves, says Len Paris, a U of T campus police officer with 30 years under his belt.

"You can't give a typewriter away today," he says. "But 30 years ago they were very attractive."

Back then, in the dark age of academia (before spell check and Wikipedia), a Selectric could cost up to $2,000, about the price of an expensive laptop today.

Paris, who now heads the police at UTM, couldn't comment on Tong's case specifically. But he says campus security should be students' first stop when they find out something has been stolen.

Still, he says, campus theft is best avoided the way it always has been– by employing some good old common sense.

"The thing we keep trying to reinforce with students on campus is if you go to the library, if you go to the student centre – you have to hang on to your property. You can't leave it unattended," he says.

Patterson says students at Queen's often make the same mistake.

"Most students leave all their stuff out, but then they want to go and take a break–so we remind students to take their wallets, their keys, their laptops, anything of value," he says.

During exam time, Queen's Stauffer library remains open 24-hours a day, seven days a week. This makes it an ideal spot for nabbing a laptop here or a cellphone there, as exhausted crammers stumble off for coffee. The library is not restricted to Queen's students, so anyone is able to enter.

"It is a public facility, and people need to be diligent to keep an eye on their property," Patterson says.

Students spend hours in popular study spots on campus, and while the mind is being moulded, common sense tends to take a nap. At any given time, the campus library is full of unattended laptops, wallets, iPods, and cellphones.

"There is a perception among students that if I go to the library, I can leave for an hour, two hours, three hours, and come back and my property is still going to be there," Paris says.

"Either they feel comfortable that it's not going to get stolen, or they want to hold their spot."

Not only will they lose their spot–they will likely lose their laptop as well. And it happens fast.

The culprit often remains in the library (as was the case with at least one slow moving laptop thief at UTM earlier this year), and if not, Paris says, there is still time to question witnesses and check security footage. If a wallet has been stolen, he adds, credit cards need to be cancelled immediately.

"Don't be too trusting," Paris warns. "Campuses are relatively safe–probably safer than most students' own neighbourhoods–but thefts do occur."
 
source: TorontoStar

Webcam can't recognize black face

· 0 comments

The discovery by a couple of Texas computer sales clerks that a Hewlett Packard webcam can't recognize black faces has turned into a viral video and corporate humiliation.

Wanda Zamen and Desi Cryer made the video and posted it Dec. 10 on YouTube after realizing the HP Mediasmart webcam went on the fritz when Cryer, who is black, was in front of it.

Here is the youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=t4DT3tQqgRM

Source - TorontoStar - http://www.thestar.com/news/article/742341--webcam-can-t-recognize-black-face

SMS which are found the way to my inbox

Sunday, November 22, 2009 · 0 comments

I found these SMS messages in my inbox. Those are very interesting, just felt to share them with you...

Thanks for the ppl who sent it.

******
sacrifice is greater than love,
charecter is greater than beauty,
humanity is greater than wealth,
but nothing is greater than confidence.
never loose it

*****
"Nobody candiscover new oceans
untill he has the courage
to loose the sight of the shore

*****
What ever happens Just
"relax&manage" 2 make 'A' smile.
Life is not a "Problem" 2 'be' solved
but 'A' gift 2 'be' Enjoyed
Make "Everyday" 'Ur' 'best' day

*****
We may not achieve everything we dream.
but we will not achieve anything
unless we dream

*****
Don't worry for the delay in ur success
compared to others
because construction of pyramid
take too much time
than a ordinary building

*****
"If people talk behind your back" what does that mean? simple, it means U
R 2 STEPS AHEAD of them, don't worry about such people..."

*****
We Love ourself Even after Doing Many Mistakes... Then How can We Hate
others for their Small Mistakes... Strange, But True...

*****
"Waves are my inspiration.Not because they rise and fall, but because each
time they fall, they rise again"-Dr.Kalam.

*****
புரியாத போது வாழ்க்கை துவங்குகிறது...
புரியும்போது வாழ்க்கை முடிந்து விடுகிறது....!

***** 
நிம்மதியாக வாழ்வதற்காக...
நிம்மதி இல்லாமல் அலைவதுதான் வாழ்க்கை..!

***** 
நினைவுகள் விசித்திரமானவை:
என்றோ ஒரு நாள் அழுததை நினைத்தால் இன்று சிரிப்பு வரும்...
என்றோ சிரித்ததை நினைத்தால் இன்று அழுகை வரும்....!

*****
மனம் திறந்து பேசு... ஆனால் மனதில் பட்டதெல்லாம் பேசாதே...
சிலர் புரிந்து கொள்வார்கள்... சிலர் பிரிந்து செல்வார்கள்..!
( I think I have to consider this ; ) )


*****
உணரும் வரை உண்மையும் ஒரு பொய்தான்...
புரியும் வரை வாழ்க்கையும் ஒரு புதிர்தான்..!

*****
வாழ்க்கையில் எதுவுமே விரும்பிப் போனால் விலகிப் போகும்
விலகிப் போனால் விரும்பி வரும்...
விலகிப் போவதை don't care..
விரும்பி வருவதை take care.

*****

சிறீலங்காவின் பொருளாதாரமும் தமிழரும்

Sunday, November 15, 2009 · 0 comments


கடந்த பல ஆண்டுகளாக தமிழ் மக்களைக் கொன்று குவிக்கும் போர் நடாத்திவந்த சிறீலங்கா அரசாங்கமானது உலக நாடுகள் முழுவதிலும் கடன் வாங்கிய கடனாளியாக நிற்கின்றது. பெரும் தொகைப் பணத்தினை போரிலே கொட்டிக் குவித்த அரசு அந்நியச் செலவாணியைப் பெறுவதில் பெரும் சிக்கல்களைக் கண்டு வந்திருந்தது.

போர்ச்சூழலால் சுற்றுலாத்துறையும் நெருக்கடியில் இருந்ததனால் இச் சிக்கல் மேலும் அதிகரித்திருந்தது. இருந்த போதிலும் புலம் பெயர்ந்து கணிசமான அளவில் வெளிநாடுகளில் குடியேறிய தமிழ் மக்களும் சிங்கள மக்களும் தங்கள் உறவினர்களிற்கு அனுப்பும் பணங்களின் மூலம் சிறிது வருவாயினைப் பெற்றுக்கொண்டுள்ளது.

அதைப் போலவே இவ்வாறு புலம்பெயர்ந்த மக்கள் தாங்கள் வாழும் நாடுகளில் ஆரம்பித்த வியாபார நிறுவனங்களிற்குத் தேவையான பொருட்களை சிறீலங்காவில் இருந்து இறக்குமதி செய்வதன் மூலமும் சிறீலங்கா அரசானது தனது பொருளாதாரத் தேவையை ஓரளவு பெற்றுவந்தது. இதில் பெரும்பான்மையான நிதிவளமானது தமிழர்கள் மூலமாகவே சிறீலங்கா அரசிற்கு கிடைக்கிறது என்பது குறிப்பிடத்தக்கது.

தமிழர்களைக் கொன்று குவிப்பதற்குச் செலவளிக்கும் நிதியின் பகுதியைத் தமிழர்களிடமே இருந்து சிறீலங்கா அரசாங்கம் பெற்றுக் கொண்டுள்ளது.

இக்காலப்பகுதியில் சிறீலங்காவில் இருந்து இறக்குமதி செய்யப்பட்ட மீன், உலர் உணவுப் பொருட்கள் மற்றும் வீட்டுப் பாவனைப் பொருட்கள் என்பன தமிழ் மக்களால் புலம்பெயர்ந்த நாடுகளில் விரும்பி வாங்கப்பட்டிருந்தன.

பின்னர் புலம்பெயர்ந்த தமிழ் மக்களிடம் ஏற்பட்ட விழிப்புணர்ச்சியினால் சிறீலங்காவில் உற்பத்தி செய்யப்பட்ட அல்லது சிறீலங்காவிற்கு வருவாய் அளிக்கும் பொருட்கள் விற்பனை கணசமான அளவு வீழ்ச்சியடைந்தது.


இலங்கையில் உற்பத்தியான நிருவின் பொருள்
(படத்தின் மேல் click செய்து பெரிதாகப் பார்க்கமுடியும்)

இருப்பினும் இதன் மூலம் வீழ்ச்சியடையும் சிறீலங்காவின் வருமானத்தை தூக்கி நிறுத்துவதற்கு தமிழர் நிறுவனமான 'நிரு பிராண்ட்' சிறீலங்காவிற்கு உதவ முன்வந்துள்ளது. கனடாவைத் தளமாகக் கொண்டியங்கும் இந் நிறுவனமானது சிறீலங்கா உற்பத்திகளை புலம்பெயர்ந்த தமிழர்களிடம் தனது உற்பத்தி என்ற பெயரில் சந்தைப்படுத்துகின்றது.

'யாழ்ப்பாண முறையில் தயாரித்த மிளகாய்த்தூள்' என்று மிளகாய்த்தூள் வியாபாரத்துடன் ஆரம்பித்து பின்பு அரிசிமா, பயற்றம்மா, உழுத்தம்மா என்று விற்பனையைப் பிடித்த இந் நிறுவனமானது தற்போது ஏனைபொருட்கள் விற்பனையிலும் கால்பதித்துள்ளது.

சிறீலங்காவின் மலிபன் நிறுவனத்தின் 'லெபன்பஃப் பிஸ்கேட்' இற்கு அந் நிறுவனத்தின் ஊடாகத் தனது பெயரில் பொதி செய்து ஆரம்பித்து சிறீலங்கா அரச நிறுவனங்களில் ஒன்றான MD இனால் தயாரிக்கப்படும் பழச்சாறுகள் மற்றும் ஜாம் என்பவற்றிலும் அந் நிறுவனம் ஊடாகத் தனது பெயரில் பெற்று சந்தைப்படுத்தலைச் செய்து வருகின்றது.

தமிழர்களை அழித்து நிற்கும் சிங்கள கொடுங்கோல் அரசினை உலக நீதிமன்றக் கூண்டில் நிறுத்துவதற்கும், தமிழர்கள் நலன் பேணுவதற்காக சிறீலுங்கா அரசிற்கு உலகநாடுகள் அழுத்தம் கொடுக்கவேண்டும் என்றும் தமிழர்கள் போராடிவரும் இவ்வேளையில் தமிழர்களின் பணத்தில் தனது வருவாயைப் பெருக்கிக் கொள்ளும் ’நிரு பிராண்ட்’ நிறுவனமானது அத் தமிழர்களிற்கு எதிரான சிங்கள் அரசுடன் கைகோர்த்துள்ளதைத் தமிழர்கள் இங்கே கவனிக்க வேண்டும்.

கனடா மட்டுமல்லாது குறிப்பிட்டத்தக்க அளவு ஐரோப்பிய புலம்பெயர் தமிழர்களிடமும் சந்தையைத் தக்கவைத்திருக்கும் இத் தமிழர் நிறுவனத்தின் இப் பாதகச் செயலை தமிழ் மக்கள் கவனத்தில் எடுக்கவேண்டும்.

அத்துடன் இதுபோன்ற செயல்கள் இனியும் நடைபெறாதிருக்க அனைத்துத் தமிழர்களும் ஒன்றுபடவேண்டும். அவ்வாறு கவனிக்காது விடுவோமானால் அது பிள்ளையையும் கிள்ளித் தொட்டிலையும் ஆட்டிவிடும் கதையாய் மாறிவிடும்.  உலகும் எம்மைக் கவனியாது கைகழுவும் நிலை வரும்.


கற்க கசடற - An Education Expo, பதிவுகள் ஆரம்பம்!

Sunday, October 04, 2009 · 0 comments

ஏற்கனவே எனது பதில் கூறியிருந்ததைப் போன்று கனடியத் தமிழ் சமூகத்தின் தேவைகளை முன்வைத்து முதன்முறையாக நடைபெறும் Education Expo பற்றிய மேலதிக விபரங்களுடன் இப்பதிவு:

ஒக்ரோபர் மாதம் 30 மற்றும் 31ம் திகதிகளில் நடைபெறவுள்ள 'கற்க கசடற' an Education Expo for Canadian Tamils என்னும் கல்விசார் அறிவூட்டும் நிகழ்வு பற்றி உங்களிற்கு ஏற்கனவே அறியத்தந்திருந்தேன்.

ஒக்ரோபர் மாதம் 30 ம் திகதி, கனடிய மண்ணிலே தமிழர் கல்விக்கு தமிழர் சமூகத்தில் இருந்து உதவிபுரிந்தவர்கள், உதவிபுரிந்த புரிந்துகொண்டுள்ள அமைப்புக்கள் மற்றும் தமிழர் கல்விக்கு துணைபுரிந்த வேற்றுநாட்டவர்களை வெளிச்சம் போட்டுக் காட்டும் spot light நிகழ்வுடன் ஆரம்பமாகவுள்ளது. பொதுவான இந்நிகழ்விற்கு வேற்றின சமூகத்தைச் சேர்ந்தவர்களும் அழைக்கப்படுகின்றனர்.

இதனைத் தொடர்ந்து மறுநாள் சனிக்கிழமை ஒக்ரோபர் 31ம் திகதி கனடிய மண்ணிலே இதுவரை தமிழர்கள் எதிர்பார்த்திருந்த Education Expo நிகழ்வு நடைபெறுகின்றது. காலை 10 மணியிலிருந்து மாலை 4 மணிவரை நடைபெற ஏற்பாடாகியுள்ள இந் நிகழ்விலே பல பயன்தரும் கல்விசார் விடயங்கள் இடம்பெறவுள்ளன.

இதில் பாலர் பாடசாலையில் இருந்து தரம் 12 வரையுள்ள பாடத்திட்ட விபரங்கள், இவ் வகுப்புகளில் கல்விபயிலும் மாணவர்கள் தொடர்பாகவும் அவர்கள் கல்வித்திட்டம் தொடர்பாகவும் பெற்றோர்கள் அறியவேண்டிய விடயங்கள் தொடர்பான விளக்கங்களும் அதற்கான ஆலோசனைகளும் வழங்கப்படவுள்ளது.

அதுமாத்திரமல்லாது, high school என அழைக்கப்படும் இரண்டாம் நிலைப் பாடசாலையில் எவ்வாறு நேரங்களை ஒழுங்குசெய்வது, எவ்வாறு சோதனைக்கு தயாராவது எப்படிப் பல்கலைக்கழகத்திற்கான பொருளாதார நிலையைக் கவனிப்பது, எவ்வாறான பாடங்களை எப்படித் தெரிவுசெய்வது போன்ற பயனுள்ள தகவல்கள் மாணவர்கள் பெறக்கூடியதாக இருக்கும்.

அதேபோல் கனடாவிற்குப் புதிதாகக் குடியேறியோர் எவ்வாறு இக் கல்வித் திட்டத்தினுள் தங்களை ஈடுபடுத்திக் கொள்ளமுடியும் என்பது தொடர்பான தகவல்களும் இங்கே பெற்றுக்கொள்ளக் கூடியதாக இருக்கும்.

அவ்வாறே வேலைதேடுவது தொடர்பான பயிற்சிகள், தகவல்கள் என்பனவும் வழங்கப்படவுள்ளது.

இவ்வாறு நடாத்தப்படுகின்ற பயிற்சிப் பட்டறைகள் (workshops) இனில் பங்கு பற்றுவதற்கு முன்கூட்டியே பதிவுசெய்து கொள்ளவேண்டும் என நிகழ்வு ஏற்பாட்டாளர்கள் அறிவித்துள்ளார்கள். இப் பதிவுகள் ஒக்ரோபர் மாதம் 9ம் திகதி, வெள்ளிக்கிழமை, வரை இடம்பெறும் என நிகழ்வு ஏற்பாட்டாளர்கள் தெரிவித்துள்ளனர்.

பதிவுகளை இணையத்தளமூடாகவும் (http://www.kalvicanada.org/) , நேரடியாக கனடியத் தமிழர் பேரவை அலுவலகத்தில் வாரநாட்களில் காலை 10 மணியிலிருந்து மாலை 6 மணிவரையும் மேற்கொள்ளமுடியும். கனடியத் தமிழர் பேரவையானது 31 Progress Avenue (Kennedy/Progress), Suite 216 இனில் அமைந்துள்ளது.

பயிற்சிப்பட்டறைத் (workshops) தலைப்புக்கள் - http://kalvicanada.org/program.html

பதிவுகளிற்கு - http://kalvicanada.org/registration.html

இதுபற்றிய மேலதிக விபரங்களை 905-471-8070 என்ற தொலைபேசியில் அழைத்துப் பெற்றுக்கொள்ளலாம். மின்னஞ்சல் முகவரி info@kalvicanada.com






'கற்க கசடற' - Education Expo

Saturday, September 19, 2009 · 0 comments

கற்க கசடற என்னும் ஓர் கல்விக் கண்காட்சி ஒன்று கனடித் தமிழர்களால் கனடியத் தமிழர் வரலாற்றில் முதற் தடவையாக ஏற்பாடு செய்யப்பட்டுள்ளது.

எதிர்வரும் ஒக்டோபர் மாத இறுதி நாள்களில் இது நடைபெறும் எனத் நிகழ்வு ஏற்பாட்டாளர்கள் அறிவித்துள்ளார்கள்.


இதுபற்றி மேலதிக விபரம் கிடைத்தவுடன் விபரமாகப் பதிவிடப்படும்.

http://www.kalvicanada.com/

The reason men are silent (Funny)

Friday, September 18, 2009 · 0 comments

WIFE: "What would you do if I died? Would you get married again?"

HUSBAND: "Definitely not!

WIFE: "Why not? Don't you like being married?"

HUSBAND: "Of course I do."

WIFE: "Then why wouldn't you remarry?"

HUSBAND: "Okay, okay, I'd get married again."

WIFE: "You would?" (with a hurt look)

HUSBAND: (makes audible groan)

WIFE: "Would you live in our house?"

HUSBAND: "Sure, it's a great house."

WIFE: "Would you sleep with her in our bed?"

HUSBAND: "Where else would we sleep?"

WIFE: "Would you let her drive my car?"

HUSBAND: "Probably, it is almost new."

WIFE: "Would you replace my pictures with hers?"

HUSBAND: "That would seem like the proper thing to do."

WIFE: "Would you give her my jewellery?"

HUSBAND: "No, I'm sure she'd want her own."

WIFE: "Would she wear my shoes"

HUSBAND: "No, she's size 6."

WIFE: ........ silence

HUSBAND: "sh#t."

Office Conflict Resolution: 11 Communication Tips for a Healthy Workplace

· 0 comments





Misunderstandings and communication problems remain one of the most common sources of workplace strife, and interpersonal difficulties are magnified when conflicting work styles coexist in one setting. Generational differences (baby boomers vs. GenX-ers), personal management styles, educational background, and cultural diversity are all potential sources of office misunderstandings.
While conflict is inevitable, it need not ruin your workday or cause unbearable stress. Try these conflict resolution tips to make your work environment a less stressful, more productive place:
  1. Be specific in formulating your complaints. "I'm never invited to meetings" is not as effective as "I believe I would have been able to contribute some ideas at last Thursday's marketing meeting."
  1. Resist the temptation to involve yourself in conflicts that do not directly involve you or your responsibilities. Even if someone has clearly been wronged, allow him or her to resolve the situation as he/she chooses.
  1. Try to depersonalize conflicts. Instead of a "me versus you" mentality, visualize an "us versus the problem" scenario. This is not only a more professional attitude, but it will also improve productivity and is in the best interests of the company.
  1. Be open and listen to another's point of view and reflect back to the person as to what you think you heard. This important clarification skill leads to less misunderstanding, with the other person feeling heard and understood. Before explaining your own position, try to paraphrase and condense what the other is saying into one or two sentences. Start with, "So you're saying that..." and see how much you really understand about your rival's position. You may find that you're on the same wavelength but having problems communicating your ideas.
  1. Don't always involve your superiors in conflict resolution. You'll quickly make the impression that you are unable to resolve the smallest difficulties.
  1. If an extended discussion is necessary, agree first on a time and place to talk. Confronting a coworker who's with a client or working on a deadline is unfair and unprofessional. Pick a time when you're both free to concentrate on the problem and its resolution. Take it outside and away from the group of inquisitive coworkers if they're not involved in the problem. Don't try to hold negotiations when the office gossip can hear every word.
  1. Limit your complaints to those directly involved in the workplace conflict. Character assassination is unwarranted. Remember, you need to preserve a working relationship rather than a personal one, and your opinion of a coworker's character is generally irrelevant. "He missed last week's deadline" is OK; "he's a total idiot" is not.
  1. Know when conflict isn't just conflict. If conflict arises due to sexual, racial, or ethnic issues, or if someone behaves inappropriately, that's not conflict, it's harassment. Take action and discuss the problem with your supervisor or human resources department.
  1. Consider a mediator if the problem gets out of control, or if the issue is too emotional to resolve in a mutual discussion. At this step, your supervisor should be involved. You can consider using a neutral third party mediator within your own company (human resources if available) or hiring a professional counselor.


Applying the Wellness Wheel to Life

The Wellness Wheel is primarily used as a tool to evaluate and improve health.  It reminds us that wellness is an overall balance between many different aspects.   Wellness Wheel
 HAS THE WHEEL FALLEN OFF?

Creative Thinking

· 0 comments

An old man lived alone in a village.
He wanted to spade his potato garden, but it was very hard work.
His only son, who would have helped him, was in prison.
 
The old man wrote a letter to his son and mentioned his situation:


Dear Son,


I am feeling pretty bad because it looks like I won't be able to plant my potato garden this year.
I hate to miss doing the garden, because your mother always loved planting time.
I'm just getting too old to be digging up a garden plot.
If you were here, all my troubles would be over.
I know you would dig the plot for me, if you weren't in prison.


Love,
Dad

Shortly the old man received this telegram:



"For Heaven's sake, Dad, don't dig up the garden!! That's where I buried the GUNS!!"

At 4 a.m the next morning, a dozen FBI agents and local police officers showed up and dug up the entire garden without finding any guns.



Confused, the old man wrote another note to his son telling him what happened, and asked him what to do next.

His son's reply was:



"Go ahead and plant your potatoes, Dad.. It's the best I could do for you from here."


Moral:


"NO MATTER WHERE YOU ARE IN THE WORLD, IF YOU HAVE DECIDED TO DO SOMETHING DEEP FROM YOUR HEART YOU CAN DO IT. IT IS THE THOUGHT THAT MATTERS.. NOT WHERE YOU ARE OR WHERE THE PERSON IS"

eXTReMe Tracker

Oli 96.8 FM

TamilNet Newswire

வேறு இணைப்புகள்

More than a Blog Aggregator